Wednesday, April 25, 2007

每次有人问我”到底我应该着一个我爱的人,还是爱我的人“
这样的抽象问题时,我的答案永远是前者。
如果 前者有品性上的重大缺失,不可能与你相处太久,
也比跟”爱我但我一点也不爱“的天长地久的人好得多。
在爱情中,我所看过,最不甘愿的惨败者,
往往事选择一个自己完全不爱,却误以为可以托付终生的人。
日复一日的不甘与怨恨,总留下最深的伤痕。
认识一个人,需要机缘。
了解一个人,需要智慧。
了解以后,能和他相处,则要靠包容。
~Courtesy of soo guan

i liked the last 3 sentences..Think i beginging to understand the meaning of let nature takes its flow..dun need to be very particular of whether that person has the "xin".Though at times it may matters alot, but learn to appreciate it in another perspective, things may looks better. Thanks soo guan :)

Given a qn on whether u will choose a person u love or a person who loves u..i will choose neither..i will wan a person who loves me more den i loved him~which means we do have love for each other but just that i wan alittle more from him heehee :) but another qn arised..how do u gauge by alittle more love from him?well, i think it a kind of feeling which is only known to oneself :)

1 comment:

john said...

you are welcome.....

gauge by your feel and heart, with the head too..... =)

原来我们一直都这么固执的、
硬要把美丽和爱情绑在一起,
像我们小时候翻看的一本又一本画满美丽插图的爱情图画书那样,
我们其实仍然偏好孩子气的爱情,
不要参杂钱财、地位,这些人才考虑的事,
我们只想祝福花朵般的美丽恋情。